ЗіЛ Щербицького, Bentley Кеннеді та найстаріша українська мототехніка – відбувся 12-й фестиваль ретротехніки OldCarLand!
28-30 травня у Києві відбувся найбільший технічний фестиваль України OldCarLand. На ньому показали понад півтисячі раритетних автомобілів. Найстарішим із них – понад 100 років.
Машини виставили серед літаків у Державному музеї авіації імені О.К. Антонова. Більшість автомобілів - рідкісні й мають цікаву історію. Захід організовував клуб технічної класики Old Car Serviсe.
Головну експозицію фестивалю сформували з радянських представницьких автомобілів ручного складання. Серед них - ЗіЛ-115, що обслуговував першого секретаря ЦК КП України Володимира Щербицького та став останнім у сімействі урядових лімузинів СРСР. Такий випускали протягом 1978-1985 років, зробили 106 машин. З особливостей - кузов покритий більш ніж 10 шарами фарбами, салон оздоблений шкірою та шпоном із карельської берези, підвіска з вражаючою плавністю ходу.
Вперше на фестивалі презентували Citroën DS 23 1973 року. Це перше таке авто в Україні. Його нещодавно привезли з Бельгії. Світу DS 23 запам`ятався як автомобіль Шарля де Голля – кабріолет на базі цієї моделі слугував парадною машиною генерала, а седан – щоденним транспортом. Саме такий DS врятував одного разу життя президенту Франції під час замаху на нього. Кулі нападників пробили дві шини, але революційна на той час гідропневматична підвіска дозволила зменшити крен кузова та продовжити рух. Підвіска машини забезпечувала не тільки унікальну плавність ходу та стійкість при проходженні поворотів, а ще дозволяла змінювати кліренс і міняти колесо без домкрата. Були у цієї машині й інші інновації: DS став першим у світі авто, яке отримало роботизовану коробку передач з автоматичним зчепленням. «Двадцять третій» став одним з перших масових автомобілів з дисковими гальмами передніх коліс.
Також на фестивалі вперше дебютував найстаріший у світі «Запорожець» - ЗАЗ-965 1960 року із заводським номером «185». Цей екземпляр був вироблений у перші дні. Також він має певні відмінності порівняно з більш пізніми «Горбатими». Показали на OldCarLand й рідкісний Bentley 1959 року випуску, що належав сім`ї з оточення американського президента Джона Кеннеді. Йдеться про один з 1 863 випущених екземплярів седана S2 (1959-1963 р.в.). Орієнтована ринкова вартість автомобіля зараз – 150 000 доларів.
Вперше презентували повну лінійку української легкої мототехніки, починаючи з 1940-х років. «Родзинкою» експозиції став мотовелосипед КМЗ К1Б «Киянин» 1949 року – один з перших післявоєнних представників двоколісної техніки у Радянському Союзі. Перші екземпляри цієї моделі складали з комплектуючих, які були вивезені з Німеччини в рамках репарацій. Випускали «Киянина» з 1945 по 1951 рік, за цей час він встиг отримати звання найдоступнішого транспортного засобу з ДВЗ в СРСР.
Найстаріший автомобіль фестивалю - Ford T 1912 року. Це перша масова модель у світі світу. Саме з нього почалася історія такого поняття, як конвеєрне виробництво. Проте на заході показували авто, яке збирали за рік до конвеєрного збирання. Найстаріший мотоцикл – Stock Kardan 1929 року. Фірма Stock працювала у Німеччині у 20-х роках, а з приходом нацистів до влади у 30-х зникла. За час свого існування вона випустила лише 30 тис. мотоциклів, з яких до наших днів дожили лише одиниці.
Традиційно на Old Car Land пройшли ралі на ретроавтомобілях, конкурс «Елеганція» - коли власники старовинних машин вдягаються у вбрання часу випуску свого авто, і конкурс моди різних епох. Головний приз (Гран-прі) отримав Mercedes-Benz W113 1965 року. Неофіційно цей автомобіль прозвали «Пагода» - через увігнутий знімний дах хардтоп. За 8 років виробництва (1963-1971) було побудовано трохи менше 50 тис. таких автомобілів.
Наступний фестиваль відбудеться восени цього року.